Monday 19 November 2012

Jubah Muslimah Potongan Cinderella

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya ingin menwar-warkan mengenai Jubah Muslimah Potongan Cinderella yang saya reka bersama tailor yang dilantik khusus untuk menjahit jubah ini. Jubah Muslimah Potongan Cinderella tampil dalam dua pilihan rekaan iaitu samaada "one piece" ataupun "two-pieces". Kami tidak akan mengatakan ianya hak ekslusif rekaan kami kerana ada juga butik atau toko lain yang menghasilkan jubah yang serupa. Mungkin perbezaan yang wujud adalah daripada segi jenamanya sahaja. Pernah lihat ikon dakwah yang terkenal di Malaysia iaitu Prof. Dr. Muhaya Mohamad memakai jubah ini? Ya beliau selalu tampil di sesi ceramahnya dengan mengenakan jubah rekaan sebegini sambil digayakan dengan tudung express twist yang menutup bahagian dada dan memakai but yang sungguh stylish. Saya juga pernah menghadiri seminar yang menampilkan prof. sebagai motovator di IKIM tahun lepas. Siapa kata wanita muslimah tidak perlu bergaya dan hanya berbaju kurung sahaja. Sesekali ubah penampilan dengan berjubah. Tentu lebih manis dipandang...Tidak kurang juga dengan Yatt Hamzah, beliau memang bijak bergaya...apa sahaja dipakai manis dilihat.

                                    Gambar hiasan_ image google...(bukan dari koleksi kami)
image google...(bukan dari koleksi kami)
image google...(bukan dari koleksi kami)
image google...(bukan dari koleksi kami)
Yatt Hamzah-Credit to Salsabeela FB


Jubah Muslimah Potongan Cinderella "one piece"
Untuk yang one piece ianya adalah  rekaan jubah sepertimana jubah-jubah biasa yang disarung terus. Tetapi ianya mempunyai keluasan atau kelebaran yang lebih dibahagian bawah. Jadi ianya kelihatan seperti dress Cinderella. Material yang digunakan ialah lycra yang bermutu tinggi. Kami menghasilkannya hampir 10 warna berbeza. Di bahagian bawah jubah digabungkan warna kontra untuk menghasilkan seperti rekaan "payung" dan kelihatan seakan berombak-ombak.  Jubah ini mendapat sambutan hangat daripada muslimah bekerjaya. Ianya cantik, trendy dan sopan. Sesuai digandingkan dengan tudung yang menutup bahagian dada.

                                                   Lycra_image google

Jubah Muslimah Potongan Cinderella "two pieces"
Untuk yang two pieces ianya adalah  rekaan jubah yang menggabungkan skirt kembang bersama blaus "fish tail". Material yang digunakan ialah lycra yang bermutu tinggi. Skirt yang kembang tersebut mempunyai kelebaran yang sesuai dan longgar serta tidak membataskan pergerakan si pemakainya. Kami menghasilkannya hampir 10 warna berbeza. Di bahagian bawah blaus atau top dijahit supaya menghasilkan seperti rekaan "payung" dan kelihatan seakan berombak-ombak. Ianya cantik, trendy dan sopan. Sesuai digandingkan dengan tudung yang bercorak ataupun yang "plain" dan menutup bahagian dada.

Top "two pieces" boleh juga dipadankan dengan seluar pallazo.


Harga
Harga yang ditawarkan In Sha Allah berpatutan dan mampu dimiliki.

Dimana boleh mendapatkannya?
Silalah berkunjung ke butik kami di RoseZie Collection Bazaar@Seven, Seksyen 7, Shah Alam Selangor. Kami buka setiap hari daripada jam 11 pagi hingga 10 malam.

Salam sejahtera,
RoseZie

No comments:

Post a Comment